piątek, 6 października 2017

CIASTO Z MASĄ MALINOWĄ


Ciasto  z malinami i  z dodatkiem jeżyn na ciemnym biszkopcie. Pyszne i koniec...he, he.




Biszkopt :

  • 5 jajek
  • 1 szklanka zwykłego cukru
  • 3/4 szklanki mąki tortowej ( szklanka o poj. 250 ml )
  • 1/4 szklanki ciemnego kakao
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka octu
  • 5 łyżek oleju rzepakowego

Pozostałe :

  • 500 g twarogu tłustego zmielonego 2 razy lub zmiksowanego w malakserze
  • 350 g skondensowanego mleka - słodzonego
  • 300 g malin + 2 łyżki wody
  • 6 płaskich łyżeczek żelatyny
  • 250 ml śmietanki 36 %
  • dodatkowo 200 g malin i 1 szklanka jeżyn lub borówek amerykańskich
  • 100 g gorzkiej czekolady + 110 g śmietanki 30 % - czekoladę rozpuścić we wcześniej podgrzanej śmietance



Wykonanie :

  • Biszkopt  przekroić go na połowę i jedną część ułożyć na paterze.
  • 300 g malin rozgotować z 2 łyżkami wody - krótko do zmięknięcia i przetrzeć przez sito. Do gorącego musu wsypać żelatynę i dobrze wymieszać - do rozpuszczenia. Pozostawić do momentu kiedy masa malinowa zacznie leciutko krzepnąć.
  • Do misy miksera wlać mleko i miksować dodając po łyżce zmielonego twarogu. Ubić oddzielnie śmietankę. Od zmiksowanej masy twarogowej odjąć 2 łyżki i wymieszać z lekko krzepnącym musem malinowym.
  • Dodawać po łyżce musu malinowego do masy twarogowej cały czas miksując. Na koniec dodać ubitą śmietankę mieszając rózgą. Na spód biszkoptu rozprowadzić ok. 7 łyżek masy malinowej. Na wierzch wyłożyć owoce i przykryć pozostałą masą. Docisnąć lekko drugą część biszkoptu i wyrównać szpatułką brzegi.
  • Ciasto polać polewą z łyżki i widelcem rozprowadzić po cieście.

Moja uwaga :

  • Biszkopt należy upiec dzień wcześniej, a nawet 2 dni. Można również wcześniej rozgotować i przetrzeć maliny , a na drugi dzień rozgrzać i dodać żelatynę.

10 komentarzy:

  1. oj jak pysznie wygląda,trza zrobić,pozdrawiam Marzanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzanko, jeszcze są świeże maliny, a ciasto naprawdę jest smaczne. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Jak zawsze pięknie wygląda i napewno dobrze smakuje.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne, jak zwykle, zdjęcia,na sam widok leci ślinka. Maliny zamrożone świetnie się teraz nadadzą, świeże owoce też jeszcze wiszą na krzaczkach. Nic tylko robić ;) Pozdrawiam serdecznie hel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, niestety u mnie krzaczków malin już nie ma. Kiedyś miałam, ale tak się pierony wyrywały dołem do sąsiada do ogrodu, że musiałam je zlikwidować. Ciasto oczywiście szczerze polecam. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. O jacie ale świetne, no i po co ja tu zajrzałam. muszę jutro mężowi zrobić ciekawe tylko czy kupię na targu jeszcze maliny czy jeżyny dawno mnie tam nie było :)

    Pozdrawiam Danusiu.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu u nas jeszcze są świeże maliny. Dzisiaj były po 7 zł za 250 g, a jeżyn niestety nie widziałam, ale one nie są konieczne, mogą być też borówki amerykańskie. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Pokazałam przepis mężowi, przeczytał i z nadzieję pyta - zrobisz kiedyś? Ślinka cieknie na sam widok zdjęć. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he...no nie dziwię się, bo mój Mąż też jest łasuchem ciasteczkowym, że tak powiem. Dziękuję Ewuniu i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń